czwartek, 1 maja 2014

No i 7 lat...

A bu, a bu, a bu! :(
Otwieram dzisiaj Sleeka Oh So Special (moją pierwszą paletkę), a tam...




I nie wiem co się stało, bo paletka mi nie spadła... wrzuciłam ją do torebki, ale do osobnej kieszonki. Może czymś ją przycisnęłam niechcący.

Rzymianie podają, ze 7 lat nieszczęścia wynika z wierzenia, że co 7 lat człowiek przechodzi w nowy okres życia, a zbicie lustra to uniemożliwia. Dodatkowo powodem rzekomego nieszczęścia była ówczesna cena luster, na które trzeba było bardzo długo odkładać, o ile nie spało się na złocie.

Jako ciekawostkę podam, że kiedyś wierzono, iż lustro pokazuje odbicie duszy, z tego też powodu wampiry nie mają odbicia. Osoby przeglądające się często w lustrze są niekiedy uważane za pozbawione duszy. Także niemowlę nie powinno się przeglądać w lustrze, gdyż może mu ono skraść duszyczkę. No i jeszcze jeśli chcecie sobie wyśnić męża, to trzeba przesapać się z lustrem pod poduszką

Ale co jak się stłucze we śnie? Wtedy mąż będzie, ale szczęścia nie?

Mam 26 lat i do tej pory nigdy nie zbiło mi się lustro, nie wierzę w przesądy, ale trochę mi smutno się zrobiło, paletka już tak ładnie nie wygląda. Lusterko było przyklejone tylko w jednym miejscu.

Czy wiecie jak i czym odczyścić klej żeby nie zniszczyć plastiku? To taki typowy klej ciągnący się jakim są też przyklejane cienie do opakowań, ale bardzo mocno trzyma.

Jesteście przesądni?

52 komentarze:

  1. Wielka szkoda, że lusterko się stłukło :(( Ja w przesądy nie wierzę ale zwyczajnie szkoda uszkodzenia paletki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no szkoda :( to mój pierwszy Sleek, mam sentyment do tej paletki
      najjaśniejszy cień już zastąpiłam innym :D

      jedyny plus, że zrobiła się lżejsza :|

      Usuń
  2. Szkoda, że lusterko się zbiło.
    Ja mam taki spryt, że nie raz stłukłam lusterko i żadnego nieszczęścia nie ma. Nie wierzę w takie przesądy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to dobrze, jak się wierzy to można na siebie chyba coś ściągnąć (efekt placebo :D)

      Usuń
  3. Jeśli mam wierzyć to chyba do końca życia będę mieć same nieszczęścia. ;D Trochę tych lusterek już poszło. ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mimo, że nie wierzę w przesądy to zaciekawiłaś mnie tymi ciekawostkami :-) Szkoda, że paletka zrobiła Ci taką niemiłą niespodziankę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, ostatnio prowadziłam lekcję z angielskiego na ten temat i wydało mi się też to dość ciekawe, dlatego też wspomniałam o tych wierzeniach
      szkoda, że w takich okolicznościach :(

      Usuń
  5. Mój 4 miesięczny synek uwielbia tego gościa w lustrze ;) Smieje się w głos i robi fajne minki do niego :d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no widzisz :D uważaj, bo ukradnie

      Usuń
  6. Nie jestem przesądna na szczęście ;) Szkoda paletki :/

    OdpowiedzUsuń
  7. A może wymierzyć wielkość lusterka, i zamówić nowe gdzieś? Takie małe na pewno nie będzie kosztowało dużo, a uratuje paletkę, czasem da się znaleźć takiej wielkości lusterka kieszonkowe i jakoś je zamontować. U mnie na bazarku są nawet od złotówki ! :) Ewentualnie wyciąć nożem do szkła z jakiegoś innego, mniej używanego :) Ja ostatnio stłukłam lusterko w szczotce do włosów, i nie stało się nic, wbrew przesądom jestem nawet szczęśliwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiesz, to nie jest zły pomysł :) dzięki :*
      zobaczę czy coś da się zrobić, tym bardziej, że nie mogę wyczyścić paletki, bo się klei

      Usuń
  8. Oj :( Mam OSS od niedawna i bardzo lubię, szkoda, że Twoja wersja będzie teraz bez lusterka...
    Fajne te ciekawostki o lustrze, nie o wszystkich wiedziałam :)
    A klej można doczyścić benzyną przemysłową [ nie do końca wiem, czy to się tak nazywa ], na pewno znajdziesz ją za kilka złotych w jakimś sklepie budowlanym itp. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może wstawię, jak radzą dziewczyny :)

      dzięki za informację na temat czyszczenia :*

      Usuń
  9. Nie wiedziałam o tych lustrzanych przesądach. Ja bym spróbowała rozpuścić klej ogrzewając go powietrzem z suszarki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, też można, ale pewnie zacznie się bardziej lepić :D

      Usuń
  10. Ponoć stłuczenie lustra to 7 lat niepowodzenia w miłości...I coś w tym chyba jest - pierwsze stłukłam jak miałam 16 lat, a jak już mijało 7 lat, stłukłam następne...;/ Za rok mija kolejne 7 lat i zobaczymy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o miłości nie słyszałam :) to rujnuje teorię o fazach życia

      Usuń
  11. Jaka szkoda:( Ale dobrze, że cienie przetrwały. Klej polecam zmywać terpentyną, dobrze sobie radzi inie niszczy plastiku jak zmywacze do paznokci:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, zmyłam zmywaczem klej z taśmy klejącej po oklejeniu różu essence i jest paskudny matowy plastik teraz :( a jak śmierdziało

      Usuń
  12. Maliś jak chcesz nowe lustereczko do paletki, podejdź do szklarza - dotnie i wstawi, pewnie za grosze :) Co do przesądów nam jeszcze jedno- brudne lusterko to brudna dusza , coś w tym jest bo skoro oczy są zwierciadłem duszy to patrzenie nimi w brudne lusterko .......

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja sama rozwaliłam paletkę i poprzenosiłam cienie do Glamboxa :) a ten klej dosyć mocno trzyma i ciężko go usunąć ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jedną rozwaliłam w tym samym celu, to połowa cieni nadawała się do wywalenia (musiałam od nowa prasować)
      pożałowałam :|

      Usuń
  14. Malinko, pies ganiał lusterko, grunt, że się cienie nie potłukły :D:D
    Ja już tyle luster zbiłam, że do końca życia powinnam być wysoce nieszczęśliwa, ale jakoś żyję i nie narzekam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cienie można sprasować, żaden problem :)

      Usuń
  15. ojojoj. ja w przesądy absolutnie nie wierze - za dużo stłukłam lusterek ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. współczuje bo sama mam tą paletkę i była by rozpacz jakby coś się takiego stało

    OdpowiedzUsuń
  17. W przesądy nie wierzę - sama w zeszłym roku zbiłam lusterko w kosmetyczce. :D

    OdpowiedzUsuń
  18. ale mi się spodobał Twój wpis :) ja też nie wierzę w przesądy, ale uwielbiam je.. kolekcjonować ;) są fascynujące! szkoda paletki, ale wiesz... możesz sobie odkupić nową, dziewiczą... może to znak? :D 7 lat – w pierwszej chwili myślałam, że masz tego Sleeka tak długo i już chciałam Cię okrzyknąć w myślach sleekową weteranką! (pewnie 7 lat temu nawet nie było w planach tego Oh So Special ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przesądy, podania i legendy mają swój czar :)

      7 lat temu, to ja się prawie nie malowałam :D

      Usuń
  19. W 4 klasie podstawówki, pamiętam do dziś, zbiłam specjalnie lusterko takie malutkie z koleżanką przy kiosku koło szkoły, żeby sprawdzić czy na serio będę miała te 7 lat nieszczęść. Nic takiego nie zauważyłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobre! :D
      eksperyment wykonany, obalił mit :)

      Usuń
  20. nie jestem przesądna, ale lusterka szkoda :(

    OdpowiedzUsuń
  21. ja wierzę! raz zbiłam przed 18-stką
    drugi raz 1,5 roku temu .. i tyle nieszczęść miałam i mam nadal, że porażka :(((

    OdpowiedzUsuń
  22. Z tego co napisałaś wynika że jestem pozbawiona duszy bo lubię często przeglądać się w lustrze :) raz stluklam lusterko i nie wydaje mi się żebym miala 7 lat nieszczęścia. .. ale to było bardzo dawno temu. Nic się nie martw, ale radzę wyrzucić do kosza paletę bo możliwe że zostały jakies maleńkie odłamki szkła i obyś nie zrobiła sobie krzywdy. Oko to bardzo delikatny narząd. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nie moje zdanie, tylko zbiór przesądów
      sama przecież się przeglądam, a która kobieta tego nie robi :D

      nie wyrzucę paletki, szkło dokładnie pozbierałam, a wszystkie cienie omiotłam :)
      dziękuję za troskę :*

      Usuń
  23. O ja jestem, nie wolno się przeglądać w tych rozbitych kawałkach w czasie sprzątania :)
    Najlepiej wszystko zakopać :P

    OdpowiedzUsuń
  24. Mi tez sie stluklo lusterko w jednej z paletek Sleek.przesadna nie jestem w zadnym wypadku:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam nadzieję, że przesądy się nie sprawdzają, bo swego czasu zbiłam 5 lusterek :/ także byłoby niezłe combo xD
    ps. Oh so special to też moja pierwsza paletka ze Sleeka :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ma coś w sobie, prawda? :)
      na pewno nie masz żadnego pecha :*

      Usuń

Podoba Ci się? Skomentuj, będzie mi miło!
Coś Ci się nie widzi? Tym bardziej skomentuj! Popracujemy nad tym :)
W związku z brakiem respektowania podstawowych zasad kultury: posty zawierające "Zapraszam do mnie", linki w podpisie i tym podobny SPAM będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...