poniedziałek, 21 kwietnia 2014

Niezłe ziółko - Fitomed, Mydlnica Lekarska, Żel do mycia twarzy ziołowy do cery tłustej

Jestem posiadaczką bardzo tłustej cery z problemami trądzikowymi. Mimo, że teraz coraz większą popularność zyskują alternatywne metody pielęgnazji takie jak np OCM lub urządzenia do oczyszczania twarzy, ja nadal jestem wierna staremu dobremu żelowi. Po prostu lubię to uczucie mocnego oczyszczenia i odświeżenia jakie daje tylko użycie żelu z wodą.

Fitomed, Mydlnica Lekarska, Żel do mycia twarzy ziołowy do cery tłustej
Cena/pojemność: 8-10zł/200ml
Dostępność: apteki, sklepy zielarskie, fitoteka.pl


Jeśli chodzi o firmę Fitomed, to poznałam ją przy okazji całkiem długo trwającego epizodu włosomaniactwa. Używałam wtedy kilku rodzajów szamponów z mydlnicą lekarską i bardzo je sobie chwaliłam.

Sam żel do mycia twarzy bardzo przypomina szampony, zarówno herbacianym zapachem i wyglądem, jak i naturalnym składem z wysoką zawartością ziołowych ekstraktów (wyciąg z korzenia mydlnicy lekarskiej, liścia szałwii, liścia melisy, liścia oczaru wirginijskiego, koszyczka nagietka). Znajdziemy w nim również SLES, jednak dopiero na 8. miejscu w składzie.

INCI: Aqua, Saponaria Officinalis Root Extract, Salvia Officinalis Extract, Melissa Officinalis Extract, Hamamelis virginiana Leaf Extract, Calendula Officinalis Extract, Coco Glucoside, Sodium Laureth Sulfate, Cocamide DEA, Cocamidopropyl Betaine, Glycerin, Trilaureth-4-Phosphate, Cytric Acid, Parfum, Dmdm Hydantoin, Methylisothiazolinone, Methylchloroisothiazolinone



Żel ma średnią konsystencję, w połączeniu z wodą tworzy delikatną pianę. Jest wydajny, bo niewielka jego ilość wystarcza na oczyszczenie skóry z nadmiaru sebum i makijażu. W dodatku bardzo przyjemnie pachnie: ziołowo-kwiatowo.  Jedynym z jego działań jest działanie ściągające. Na minus trzeba zaliczyć to, że używany często ściąga skórę nieco za mocno. Przy stosowaniu 2 razy dziennie potrafił wręcz przesuszyć moją mocno tłustą cerę (zwłaszcza w połączeniu z innymi produktami przeciwtrądzikowymi) . Zaczęłam więc używać go tylko wieczorem i sytuacja poprawiła się. Skóra po oczyszczeniu jest gładka i przyjemna w dotyku, jednak użycie toniku i kremu nawilżającego jest nieodzowne po myciu tym żelem.







Opakowanie ma wygodne zamknięcie na klik (nie cierpię odkręcać produktów do mycia), ale naklejka podchodzi wodą, co jest trochę denerwujące (należę do ludzi, których irytują odchodzące etykiety i ścierające się z kosmetyków napisy). Teraz widzę, że żel jest w nowej wersji i nie wiem, czy to poprawiono. Mam nadzieję, że tak.



Podsumowanie:

+dobre oczyszczenie skóry
+bardzo ładny ziołowo-kwiatowy zapach
+odpowiednia konsystencja
+wydajność
+dość naturalny skład
+niska cena
+opakowanie z zamknięciem na klik
+Fitomed nie testuje na zwierzętach

-zbytnie przesuszenie skóry przy częstym stosowaniu
-odklejająca się naklejka 


Tę butelkę otrzymałam w ramach współpracy, ale polubiłam go na tyle, że prawdopodobnie kupię go ponownie, gdy się skończy.

16 komentarzy:

  1. Tyle dobrego słyszę i czytam o tym Fitomedzie, że będę musiała w końcu się za nim rozejrzeć (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno warto wypróbować, ceny zachęcają :)

      Usuń
  2. Używam go aktualnie i na razie nie mam żadnych zastrzeżeń :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie się pieni, ciekawy kosmetyk :)
    Odwiedź i mnie czasem :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Nic jeszcze nie miałam z Fitomedu. A bardzo żałuję, bo już od dawna mnie produkty ciekawią.

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam wersję do cery suchej - używałam raz dziennie, był bardzo przyjemny :) Teraz wolę jednak olejki myjące, ale mam cerę bardziej suchą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możliwe, że sięgnę po wersję do suchej skóry, może będzie delikatniejsza :)

      Usuń
  6. Przydałby mi się,ale to może później,gdy mój żel się skończy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. żel do cery suchej to jeden z moich ulubionych, fitomed ma rewelacyjne kosmetyki

    OdpowiedzUsuń

Podoba Ci się? Skomentuj, będzie mi miło!
Coś Ci się nie widzi? Tym bardziej skomentuj! Popracujemy nad tym :)
W związku z brakiem respektowania podstawowych zasad kultury: posty zawierające "Zapraszam do mnie", linki w podpisie i tym podobny SPAM będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...